torsdag 22 januari 2015

Beundrarbrev!

Hej Marknaden
Vet ni en sak, jag har länge velat skriva ett brev till er. Så nu har jag tagit mig mod att författa några rader. Jag hoppas att ni kan uppskatta det. Jag ska inte bli allt för långrandig för jag förstår att ni måste vara ganska upptagen.
Ni bruka ju ringa mig och erbjuda möjligheten att välja nåt av alla era erbjudande. Ni är alltid väldig trevlig och lyssnande men skulle det finnas möjlighet för er att ringa på lite andra tider undrar jag? Ibland händer det att man är upptagen och det är ju tråkigt och riskera att missa er mångfald.
Jag får ju också adresserad post med ett mycket trevligt Herr eller Ni-tilltal och även där väldigt fina erbjudande med en mångfald av valmöjligheter.
Jag vill också berätta att ni är den första jag möter på morgonen och då brukar ni förklara hur hälsosam just jag är. Då ger ni mig samtidigt också ett tips om ett nyttigt recept till lunchen, jag tackar och går till muggen där ert skinande leende bruka möta mig.  
När jag några minuter senare kommit ut i gemenskapen finns ni där med. Medan övriga medborgare hastar förbi verkar det som ni har all tid i världen bara för just mig. Ni tittar mig rakt i ögonen och ler, jag känner mig speciell och ler tillbaka.
När jag senare slår på datorn känns det som att ni väntat på mig, nästan som att ni har läst mina tankar. Bland all er mångfald så finns just det där jättefina erbjudandet i datorn som jag precis satt och funderade på. Hur gör ni egentligen?
Ibland kan det hända att jag känner mig lite ensam. Speciellt vid de tillfällena när alla andra vänner har tackat nej till bio. Men så fort jag satt mig i biostolen tar ni min hand och då känner jag mig plötsligt väldigt uppskattad igen.
De gångerna jag skulle blir sjuk är ni alltid väldigt mån om att jag ska bli frisk så snabbt som möjligt. Ni erbjuder en stor mängd både läkande och förebyggande små söta piller.
Men bäst av allt tror jag det är att ni känner av reslusten inom mig. Så fort jag vill ut och resa så är ni där och hjälper mig med ert magnifika utbud.
Jag känner att jag kan lite på er, ni finns där i vått och torrt, ni är ständigt lika glada, har ett leende till hands och alltid färgglada och trevliga.
Jag önskar er all lycka.
Hejdå marknaden, vi ses snart.
Mvh
/B 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar